W Wielkopolsce i w łódzkim trwają zajęcia z dziećmi w oparciu o lokalne zabawy, gry, tańce i piosenki. Wielkopolska i łódzkie to kopalnia lokalnych tradycji, które zarówno dzieciom, jak i dorosłym niezwykle przypadły do gustu. Zapraszamy na przegląd inicjatyw – zajęć, konkursów i spotkań. O programie “Mały Kolberg” przeczytasz TUTAJ…...
W Ostrołęce dyskutowaliśmy nad wartością diagnozowania potrzeb dzieci
W gronie mazowieckich organizacji pozarządowych spotkaliśmy się w Ostrołęce, dzięki gościnności Urzędu Miasta Ostrołęki. Dyskutowaliśmy o wartości płynącej z prowadzenia partycypacyjnych diagnoz potrzeb, w szczególności dzieci i ich rodzin. Spotkanie zorganizowae było przez Federację Partnerstwo na Rzecz Rozwoju i Edukacji Małych Dzieci, której nasza Fundacja jest jednym z członków założycieli.…...
W morzu pytań i odpowiedzi – projekty badawcze przedszkolaków
Celem programu Mali Badacze jest rozwijanie u dzieci logicznego myślenia, ciekawości poznawczej, stawiania pytań, zdobywania wiedzy poprzez eksperymentowanie, wyciągania wniosków oraz umiejętności współpracy w grupie. W warszawskiej edycji projektu Mali Odkrywcy dzieci z 8 przedszkoli przeprowadziły projekty badawcze: Woda, Owady, Herbata, Latarka, Lustro, Piłka, Lekarz, Kwiat. Padło ponad 100 pytań i jeszcze…...
Czerwonak – “Tutej kejtry nie mogom siurać”
Gminny Ośrodek Kultury „Sokół” zaprosił do udziału wprojekcie, który ma na celu rozbudzenie w dzieciach, młodzieży i osobach dorosłych postawy prospołecznej, poprzez uwrażliwienie na postawy społecznie niepożądane, wzmacnianie postaw twórczych, poznanie gwary poznańskiej, poznawanie technik plastycznych. Zadaniem uczestników jest stworzenie zabawnych tabliczek, które będą informować językiem gwarowym, że pewne zachowania są…...
Sulmierzyce – Kiszenie kapusty z dziećmi
Krótka relacja od uczestniczki projektu “Z Małym Kolbergiem po kraju” pokazuje jak w prosty sposób zaznajomić dzieci z tradycją. Przedszkolaki poznały zwyczaj kiszenia kapusty. Podczas zajęć wspólnie kisiliśmy kapustę. Dzieci tarły marchew, później mieszały ją ze szatkowaną kapustą i odpowiednimi przyprawami. Najwięcej radości sprawiło ubijanie kapusty w beczce. Kamila Rzeszowska…...
Przedsiębiorcze dzieci START!
Rozpoczynamy dzisiaj pierwsze spotkanie dla nauczycielek przygotowujące do prowadzenia zajęć “Przedsiębiorcze dzieci”. Będziemy poznawać program, szukać możliwości uczenia dzieci oszczędzania oraz testować metody prowadzenia zajęć. Wszystkie materiały czekają już na uczestniczki szkolenia. Z “Przedsiębiorczymi dziećmi” spotkacie się na Woli i Włochach, w przedszkolach: Przedszkole nr 93 “Baśniowy Dworek na Kole”…...
Konsultacje eksperckie dla uczestniczek projektu “Z Małym Kolbergiem po kraju”
Szanowne Uczestniczki projektu “Z Małym Kolbergiem po kraju”! Zapraszamy do skorzystania z konsultacji w ramach projektu “Z małym Kolbergiem po kraju”. Nasi eksperci mogą przyjechać do Was i udzielić Wam konsultacji dotyczących Waszej pracy z dziećmi. Wizyty ekspertów planujemy w terminie od 15 października do 15 grudnia 2016 roku. Wizyty…...
Konferencja “Pieniądze są dla szkoły” pod patronatem Fundacji Rozwoju Dzieci
Skąd czerpać fundusze na projekty w szkole i przedszkolu? W jakich konkursach brać udział? Jak napisać poprawny wniosek o dofinansowanie? Odpowiedzi na te pytania uzyskacie podczas konferencji “Pieniądze są dla szkoły”, która odbędzie się w Poznaniu w dniach 20-21 października. Fundacja Rozwoju Dzieci objęła wydarzenie patronatem. Dlaczego warto? Konferencja to:…...
Borzęciczki – “Dziadkowe odlotowe zabawy podwórkowe”
Agnieszka Misiak z Borzęciczek, uczestniczka projektu “Z Małym Kolbergiem po kraju”: Właśnie zaczęliśmy cykl spotkań z dziadkami “Dziadkowe odlotowe zabawy podwórkowe”. I właśnie dziś była u nas pierwsza babcia Halinka, która świetnie bawiła się z dziećmi. Były zabawy z muzyką, śpiewem oraz na koniec czytanie bajki. Bawiliśmy się m.in. “Chodzi…...
20 września: bezpłatne seminarium “Korzyści z prowadzenia diagnoz potrzeb”
Diagnoza społeczna to badanie społeczności lokalnej, które służy poznaniu jej potrzeb i oczekiwań. Celem diagnozy jest poznanie potrzeb, oczekiwań i problemów społecznych w odniesieniu do sprawy, którą się zajmujemy. Przeprowadzając diagnozę partycypacyjną, sięgamy do wiedzy i doświadczeń ludzi tworzących daną społeczność, ekspertów, a także organizacji i instytucji związanych z daną społecznością. Pamiętamy o dotarciu…...